Antwoord op al uw vragen

In de onderstaande categorieën vindt u de meest gestelde vragen met de betrekking tot de koop van een chalet bij Siblu. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

 

 

Ik wil eigenaar worden

Wat zijn de voordelen voor een chalet eigenaar bij Siblu?

Enkele voorbeelden van voordelen voor Siblu chalet eigenaren zijn, een speciale receptie voor eigenaren, vrienden- en familie korting tot 25%, gratis toegang tot parkfaciliteiten en prijsreducties.

Bekijk hier meer voordelen voor chalet eigenaren ≫

Ik heb besloten om eigenaar van een Siblu chalet te worden. Wat zijn de vervolgstappen?
  1. Kies een vakantiepark, een chalet en een jaarplaats.
  2. Een welkomstbijeenkomst met de General Manager van het vakantiepark (of zijn of haar vertegenwoordiger). Dan kunt u de details van het bestelformulier en het huurcontract van de jaarplaats doornemen om u ervan te verzekeren dat alle verstrekte informatie aan uw keuze en behoeften voldoet.
  3. De papieren ondertekenen.
  4. Uw aanbetaling van 15% voldoen.
  5. Uw tweede termijn, van 80% van de aankoopprijs, te voldoen binnen 28 dagen na ondertekening van het Vakantiechalet Order Formulier. Uw laatste termijn, van 5% van de aankoopprijs, dient vóór levering en installatie van de chalet te worden voldaan.
  6. Het financieringsplan van uw chalet afronden.
  7. Nieuwe vrienden maken.
  8. Genieten van veel gelukkige levensjaren in uw vakantiechalet op uw Siblu vakantiepark.
Wat gebeurt er op de dag dat ik mijn chalet in bezit neem?

Op de overeengekomen leveringsdatum:

  • ontmoet u uw Siblu verkoopadviseur;
  • dient u de laatste termijn van uw chalet aan Siblu te hebben voldaan;
  • verstrekt u uw chaletverzekeringsbewijs;
  • controleert u samen elk onderdeel, apparaat en toestel en het gebruik ervan in uw chalet en controleert of ze in goede staat verkeren;
  • ondertekent u een leveringsformulier waarop u een aantekening kunt maken van eventuele problemen die nog niet zijn opgelost.

U ontvangt ook een ‘overdrachtsvragenlijst waarmee u feedback kunt geven over de Siblu leveringsprocedure. We waarderen het zeer wanneer u even tijd hebt om dit in te vullen. Aan de hand van deze vragenlijst kunnen we de best mogelijke service leveren aan alle huidige en toekomstige Siblu eigenaren, waarbij we streven naar maximale tevredenheid.

Als ik om onvoorziene redenen mijn bestelling moet annuleren, wat moet ik dan doen? Ben ik mijn aanbetaling kwijt?

Bij Siblu kan een klant zijn of haar bestelling binnen 14 kalenderdagen na ondertekening van het bestelformulier annuleren. Annulering moet schriftelijk gebeuren en per aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Uw aanbetaling wordt dan volledig terugbetaald. Bij annulering van uw bestelling na 14 kalenderdagen bent u een vergoeding verschuldigd zoals opgenomen in het bestelformulier van uw chalet en daarbij behorende algemene verkoopvoorwaarden.

Uw financiële vragen beantwoord

Is een chalet kopen een goede investering?

Wanneer het uw doelstelling is om kapitaal op te bouwen of winst te generen, dan is de aankoop van een vakantiechalet geen goede investering. Chalets worden mettertijd minder waard (zoals ook bij auto’s). In de eerste jaren is de  waardevermindering groter. Een chalet kopen, moet daarom worden beschouwd als een lange termijn aankoop voor het vakantieplezier van u en uw gezin.

Hoeveel is mijn chalet waard over een jaar? En over twee jaar?

Chalets worden met de tijd minder waard (net als bijvoorbeeld auto’s), in de eerste jaren is de waardevermindering groter. Als u van plan bent uw vakantiechalet op korte termijn te verkopen, adviseren wij u om de aankoop niet door te zetten.

Zijn er extra kosten?

Ja, de extra kosten zijn afhankelijk van uw jaarplaatscontract. Inbegrepen in de jaarplaatshuur zijn: servicekosten, BTW,  gasinspectie, toegang tot het wifi-netwerk van het vakantiepark, basisonderhoud van de jaarplaats zoals het knoppen van de heg en het maaien van het gras (dit verschilt per park). Daarnaast worden eventueel extra kosten in rekening gebracht. U moet ook rekening houden met de volgende extra kosten:

  • Het plaatsen van uw chalet op de door u gekozen standplaats;
  • gas-, energie- & waterverbruik;
  • jaarlijkse chalet verzekering;
  • toeristenbelasting (forfaitair bedrag);
  • kosten voor winterklaar maken;
  • het plaatsen van een tuinhuisje;
  • het jaarlijkse onderhoud van de vakantiechalet;
  • specifiek tuinonderhoud.
Wordt de prijs van mijn Siblu jaarplaatscontract elk jaar verhoogd?

De aan de jaarplaats verbonden servicekosten zijn gerelateerd aan de centrale operationele beheerkosten. De jaarlijkse kostenstijging wordt 6 maanden voorafgaand aan de jaarlijkse verlenging van uw contract gecommuniceerd. Een jaarlijkse verhoging van de servicekosten is gebaseerd op inflatie, stijgende operationele kosten en investeringen in de verbetering van uw vakantiepark.

Kan ik mijn chalet verkopen?

Ja, u kunt:

  • Uw chalet terug verkopen aan Siblu. Afhankelijk van de aangeboden aankoopprijs hoeft u dan eventueel geen verwijderings- of afsluitkosten te betalen.
  • U kunt uw chalet zelf verkopen terwijl deze geplaatst blijft op het Siblu vakantiepark, mits uw chalet goed is onderhouden conform de geldende regelgeving en voldoet aan de veiligheids- en milieunormen. Voor meer informatie en voorwaarden verwijzen wij u naar uw Siblu jaarplaatscontract.
  • U kunt uw chalet buiten het vakantiepark verkopen. Er worden afsluit- en transportkosten in rekening gebracht.

Verblijf in uw chalet

Hoe lang kan mijn chalet op een Siblu park blijven staan?

Er is geen tijdslimiet. Als uw chalet niet is verwaarloosd en voldoet aan de regelgeving, veiligheids- en milieunormen, dan kan uw chalet in een Siblu vakantiepark blijven staan zolang u dat wenst. U moet uiteraard de contractvoorwaarden respecteren en zorgen dat uw chalet goed wordt onderhouden en in overeenstemming met de huisregels van het Siblu vakantiepark en de geldende wetgeving wordt gebruikt.

Mag ik 12 maanden per jaar in mijn chalet verblijven?

Nee, Siblu vakantieparken zijn niet bedoeld voor permanente bewoning.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Ja, ‘goed opgevoede’ katten en honden zijn welkom (met uitzondering van vechthonden). Voor de veiligheid en om andere bewoners te respecteren, vragen wij uw huisdier aangelijnd te houden en dat het altijd onder toezicht staat van een volwassene tijdens wandelingen in het vakantiepark. Uw huisdier moet ook gechipt en gevaccineerd zijn.

Let op: op Vakantiepark de Oase zijn huisdieren alleen toegestaan indien er een chalet wordt aangeschaft en geplaatst op het U-veld op het park (U33 tot U62). Neem voor meer informatie contact op met het sales team van het vakantiepark. 

Verhuren van uw chalet

Mag ik mijn chalet verhuren?

Ja. U kunt deelnemen aan een Siblu verhuurprogramma of u kunt kiezen voor de optie uw chalet zelf te verhuren. Welke optie u ook kiest, om het imago van het merk Siblu in stand te houden, moeten chalets voldoen aan de kwaliteits- en comfortnormen die zijn vastgelegd in de Siblu Verhuurgids. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Holiday Sales Manager van uw Siblu vakantiepark.

Moet ik mijn vakantiechalet verhuren?

Nee, dat is helemaal uw eigen beslissing! Sommige chaletbezitters doen dit om de kosten van hun Siblu jaarplaats te verlagen. Anderen geven er de voorkeur aan om hun chalet te gebruiken en familie en vrienden ervan te laten profiteren. U kunt altijd per jaar van gedachten veranderen, wij zijn er om uw vragen over de beschikbare Siblu verhuurprogramma’s te beantwoorden.