Antwoord op al uw vragen
In de onderstaande categorieƫn vindt je de meest gestelde vragen met de betrekking tot de koop van een chalet bij Siblu.
Ik wil eigenaar worden
Wat zijn de voordelen voor een chalet eigenaar bij Siblu?
Enkele voorbeelden van voordelen voor Siblu chalet eigenaren zijn, een speciale receptie voor eigenaren,Ā vrienden- en familieĀ korting tot 25%,Ā gratis toegang tot parkfaciliteiten en prijsreducties.
Ik heb besloten om eigenaar van een Siblu chalet te worden. Wat zijn de vervolgstappen?
Kies een vakantiepark, een chalet en eenĀ jaarplaats.
Een welkomstbijeenkomst met de GeneralĀ Manager van het vakantiepark (of zijn ofĀ haar vertegenwoordiger). Dan kunt u deĀ details van het bestelformulier en het huurcontract van de jaarplaats doornemenĀ om u ervan te verzekeren dat alle verstrekteĀ informatie aan uw keuze en behoeften voldoet.
De papieren ondertekenen.
Uw aanbetaling van 15% voldoen.
Uw tweede termijn, van 80% van deĀ aankoopprijs, te voldoen binnen 28 dagenĀ na ondertekening van het Vakantiechalet Order Formulier. Uw laatste termijn, van 5%Ā van de aankoopprijs, dient vĆ³Ć³r levering en installatie van de chalet te worden voldaan.
Het financieringsplan van uw chaletĀ afronden.
Nieuwe vrienden maken.
Genieten van veel gelukkige levensjaren in uw vakantiechalet op uw Siblu vakantiepark.
Wat gebeurt er op de dag dat ik mijn chalet in bezit neem?
Op de overeengekomen leveringsdatum:
ontmoet u uw Siblu verkoopadviseur;
dient u de laatste termijn van uw chalet aanĀ Siblu te hebben voldaan;
verstrekt u uw chaletverzekeringsbewijs;
controleert u samen elk onderdeel, apparaat en toestel en het gebruik ervan in uw chalet en controleert of ze in goede staat verkeren;
ondertekent u een leveringsformulier waaropĀ u een aantekening kunt maken van eventueleĀ problemen die nog niet zijn opgelost.
U ontvangt ook een āoverdrachtsvragenlijst waarmee u feedback kunt geven over de SibluĀ leveringsprocedure. We waarderen het zeerĀ wanneer u even tijd hebt om dit in te vullen.Ā Aan de hand van deze vragenlijst kunnen we deĀ best mogelijke service leveren aan alle huidigeĀ en toekomstige Siblu eigenaren, waarbij weĀ streven naar maximale tevredenheid.
Als ik om onvoorziene redenen mijn bestelling moet annuleren, wat moet ik dan doen? Ben ik mijn aanbetaling kwijt?
Bij Siblu kan een klant zijn of haar bestellingĀ binnen 14 kalenderdagen na ondertekeningĀ van het bestelformulier annuleren. Annulering moet schriftelijk gebeuren en per aangetekendeĀ brief met ontvangstbevestiging. Uw aanbetalingĀ wordt dan volledig terugbetaald. Bij annuleringĀ van uw bestelling na 14 kalenderdagen bent uĀ een vergoeding verschuldigd zoals opgenomenĀ in het bestelformulier van uw chalet en daarbijĀ behorende algemene verkoopvoorwaarden.
Jouw financiƫle vragen beantwoord
Is een chalet kopen een goede investering?
Wanneer het uw doelstelling is om kapitaal op te bouwen of winst te generen, dan is de aankoop van een vakantiechalet geen goedeĀ investering. Chalets worden mettertijd minderĀ waard (zoals ook bij autoās). In de eerste jaren isĀ deĀ waardevermindering groter. Een chaletĀ kopen, moet daarom worden beschouwd alsĀ een lange termijn aankoop voor het vakantieplezier van u en uw gezin.
Hoeveel is mijn chalet waard over een jaar? En over twee jaar?
Chalets worden met de tijd minder waard (netĀ als bijvoorbeeld autoās), in de eerste jaren is deĀ waardevermindering groter. Als u van plan bent uwĀ vakantiechalet op korte termijn te verkopen,Ā adviseren wij u om de aankoop niet door te zetten.
Zijn er extra kosten?
Ja, de extra kosten zijn afhankelijk van uw jaarplaatscontract. Inbegrepen in de jaarplaatshuur zijn: servicekosten, BTW,Ā gasinspectie, toegangĀ tot het wifi-netwerk van het vakantiepark, basisonderhoud van de jaarplaats zoals het knoppenĀ van de heg en het maaien van het gras (dit verschilt per park). Daarnaast worden eventueel extra kosten in rekeningĀ gebracht. U moet ook rekening houden met deĀ volgende extra kosten:
Het plaatsen van uw chalet op de door uĀ gekozen standplaats;
gas-, energie- & waterverbruik;
jaarlijkse chalet verzekering;
toeristenbelasting (forfaitair bedrag);
kosten voor winterklaar maken;
het plaatsen van een tuinhuisje;
het jaarlijkse onderhoud van deĀ vakantiechalet;
specifiek tuinonderhoud.
Wordt de prijs van mijn Siblu jaarplaatscontract elk jaar verhoogd?
De aan de jaarplaats verbonden servicekostenĀ zijn gerelateerd aan de centrale operationeleĀ beheerkosten. De jaarlijkse kostenstijging wordtĀ 6 maanden voorafgaand aan de jaarlijkseĀ verlenging van uw contract gecommuniceerd.Ā Een jaarlijkse verhoging van de servicekosten isĀ gebaseerd op inflatie, stijgende operationeleĀ kosten en investeringen in de verbetering vanĀ uw vakantiepark.
Kan ik mijn chalet verkopen?
Ja, u kunt:
Uw chalet terug verkopen aan Siblu.Ā Afhankelijk van de aangebodenĀ aankoopprijs hoeft u dan eventueel geen verwijderings- of afsluitkosten te betalen.
U kunt uw chalet zelf verkopen terwijl dezeĀ geplaatst blijft op het Siblu vakantiepark,Ā mits uw chalet goed is onderhouden conformĀ de geldende regelgeving en voldoet aan deĀ veiligheids- en milieunormen. Voor meerĀ informatie en voorwaarden verwijzen wij uĀ naar uw Siblu jaarplaatscontract.
U kunt uw chalet buiten het vakantieparkĀ verkopen. Er worden afsluit- en transportkosten in rekening gebracht.
Verblijf in uw chalet
Hoe lang kan mijn chalet op een Siblu park blijven staan?
Er is geen tijdslimiet. Als uw chalet niet isĀ verwaarloosd en voldoet aan de regelgeving,Ā veiligheids- en milieunormen, dan kan uwĀ chalet in een Siblu vakantiepark blijven staanĀ zolang u dat wenst. U moet uiteraard de contractvoorwaarden respecteren en zorgenĀ dat uw chalet goed wordt onderhouden enĀ in overeenstemming met de huisregels vanĀ het Siblu vakantiepark en de geldende wetgeving wordt gebruikt.
Mag ik 12 maanden per jaar in mijn chalet verblijven?
Nee, Siblu vakantieparken zijn niet bedoeldĀ voor permanente bewoning.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Ja, āgoed opgevoedeā katten en honden zijnĀ welkom (met uitzondering van vechthonden).Ā Voor de veiligheid en om andere bewoners teĀ respecteren, vragen wij uw huisdier aangelijndĀ te houden en dat het altijd onder toezichtĀ staat van een volwassene tijdens wandelingen inĀ het vakantiepark. Uw huisdier moet ook gechiptĀ en gevaccineerd zijn.
Let op:Ā op Vakantiepark de Oase zijn huisdieren alleen toegestaan indien er een chalet wordt aangeschaft en geplaatst op het U-veld op het park (U33 tot U62). Neem voor meer informatie contact op met het sales team van het vakantiepark.Ā
Verhuren van uw chalet
Mag ik mijn chalet verhuren?
Ja. U kunt deelnemen aan een Siblu verhuurprogramma of u kunt kiezen voor de optie uw chalet zelf te verhuren. Welke optie u ook kiest,Ā om het imago van het merk Siblu in stand teĀ houden, moeten chalets voldoen aan deĀ kwaliteits- en comfortnormen die zijnĀ vastgelegd in de Siblu Verhuurgids. Voor meerĀ informatie kunt u contact opnemen met deĀ Holiday Sales Manager van uw SibluĀ vakantiepark.
Moet ik mijn vakantiechalet verhuren?
Nee, dat is helemaal uw eigenĀ beslissing! Sommige chaletbezitters doen dit omĀ de kosten van hun Siblu jaarplaats te verlagen.Ā Anderen geven er de voorkeur aan om hunĀ chalet te gebruiken en familie en vriendenĀ ervan te laten profiteren. U kunt altijd per jaarĀ van gedachten veranderen, wij zijn er omĀ uw vragen over de beschikbare Siblu verhuurprogrammaās te beantwoorden.